خرید و فروش تردمیل دست دوم تماس: 02166789281

فروش تردمیل دست دوم با ضمانت بهترین خریدار تردمیل
مشخصات بلاگ

خرید و فروش تردمیل کارکرده
بهترین خریدار تردمیل
فروش تردمیل با قیمت ارزان
تحویل رایگان تردمیل دست دوم
فروش تردمیل دست دوم با ضمانت سه ماه

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۰۸ ق.ظ

تستهای عملکرد تردمیل



آزمایش های بررسی قطعات:

آزمایش 1

با ایستادن بر ریل های کنار تسمه ی دُو، تردمیل را روشن کنید. سرعت تردمیل را در 3.5 کیلومتر در ساعت تنظیم کنید و مطمئن شوید که سرعتش خیلی راحت و روان زیاد می شود. سرعت را در 7 کیلومتر در ساعت تنظیم کنید و به صدای موتور گوش دهید؛ به صدای تک تیک، صدای جیغ مانند، ساییدگی یا تغ تغ ِ آن گوش دهید. آن را در 10 کیلومتر در ساعت یا در حداکثر سرعت تنظیم کنید و ببینید آیا خیلی می لرزد (لرزش ِ کم عادی است). سرعت را تا 3 کیلومتر در ساعت کم کنید و درجه را از 0 به حداکثر برسانید، یک لحظه آن را در درجه 1 تنظیم کنید و وقتی دوباره آن را در درجه قبلی تنظیم می کنید باید خیلی راحت، بدون این که نامنظم حرکت کند یا ساییدگی داشته باشد، پایین بیاید و شیب پیدا کند.

·         سرعت موتور باید خیلی راحت و روان بالا برود و منظم حرکت کند، اگر بالا و پایین می رود یا نامنظم حرکت می کند، می تواند نشان دهنده ی وجود مشکلی در موتور یا برد پایینی جریان برق باشد.

·         صدای تغ تغ- صدای تغ تغ یا تیک تیک موزون، می تواند نشانه قفل شدگی شدیدِ یکی از غلتک ها یا موتور باشد. صدای جیغ مانند یا صدایی که تسمه به علت سفتی و خشکی ایجاد می کند، نشانه خرابی اساسی قطعات مکانیکی است. (توجه داشته باشید که شکافی روی تسمه ی دُو وجود دارد که وقتی روی غلتک ها در حرکت است، موجب ایجاد صدای خفیف تپ تپ می شود که این صدا عادی است).

·         لرزش- لرزش زیاد در هنگامی که سرعت بالاست، می تواند نشان دهنده نامیزان بودن چرخ لنگری موتور یا گیر کردن  یا مسدود شدن یکی از قطعات باشد.

·         شیب- اگر شیب خوب تنظیم نیست، ممکن است سنسور نامیزان باشد، اگر ساییدگی دارد یا نامنظم حرکت می کند، می تواند نشان دهنده خرابی مکانیکی باشد.

آزمایش 2

سرعت را تا یک کیلومتر در ساعت پایین ببرید، و با احتیاط روی تسمه تردمیل قرار بگیرید. امکان دارد به علت سنگینی وزن شما، سرعت آن کمی کند شود ولی تسمه ی دو، نباید از حرکت باز ایستد یا کند شود و ولتاژ نباید بعد از تقویت و تنظیم قطعات، ناگهان افزایش یابد. سرعت دستگاه را تا جایی که خودتان راحت هستید تا 3.5 کیلومتر در ساعت بالا ببرید، و مطمئن شوید که وقتی روی آن قرار می گیرد به علت سنگینی وزنتان، صدا نمی دهد (شاید زیر پایتان کمی صدای تپ تپ بشنوید که این عادی است)، چک کنید که وقتی روی تسمه قرار می گیرید، تسمه گیر نمی کند (کمی لیزخوردگی ممکن است فقط به دلیل شل بودن تسمه ی دو باشد یا شاید تسمه نیاز به روغن کاری دارد، تعمیر هر دوی این موارد کار ساده ای است). وقتی روی تخته ی دو قرار می گیرید ببینید آیا فریم صدای تلق تلق می دهد یا خیر.

·         اگر تسمه تپ تپ می کند یا وقتی سرعت کم است با شتاب به جلو حرکت می کند، می تواند نشان دهنده ضعیف بودن برد جریان برق باشد که شاید نیاز به تعویض داشته باشد.

·         اگر تسمه دو در سرعت 5- 3.5 کیلومتر در ساعت گیر می کند، و کشش تسمه دو منظم است، شاید فقط باید روغن کاری شود.

·         اگر موتور وقتی وزن زیادی را متحمل می شود، صدا می دهد، می تواند به دلیل ضعیف بودن موتور یا برد پایینی جریان برق باشد.

·         اگر احساس می کنید فریم ثابت نیست یا خیلی تغ تغ می کند، شاید نشان دهنده لق بودن قطعات مونتاژ (پیچ و مهره های درپوش را چک کنید) یا ترک خوردن فریم باشد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی